Snoop Dogg na Frequencyju | Foto: Srečko Zajec / CroModa
Austrijski festival koji sredinom kolovoza tradicionalno zatvara glavnu špicu festivalske sezone ove godine podigao je letvicu za nekoliko nivoa naviše
Događaj smješten pored Beča (St. Pölten) promišljeno kombinira cijeli spektar glazbenih pravaca, bez obzira da li se radilo o plesnoj bass glazbi, indie rocku ili pak metalu. O samoj snazi festivala dovoljno govori i podatak da je ovogodišnje izdanje bilo u potpunosti
rasprodano, a što se odrazilo i na opću kvalitetu festivala - posebice u produkcijskom pogledu.
To se moglo očitati u smislu posve novih sadržaja (različiti štandovi, šatori, vip prostori, itd.), ali i
dotjerivanju produkcije u vidu dizajna glavne pozornice koja je ove godine izgledala u najmanju ruku
spektakularno i višestruko nadmašila prošlogodišnje izadnje. Uobičajeno trodnevno veličanje glazbe i hedonizma ove godine dobilo je i četvrti dan, odnosno nulti kako ga nazivaju organizatori, ponajprije zbog nastupa prošlogodišnjih Billboard prvaka
Macklemore & Ryan Lewis.
Dan prvi
Posjetom koja se odvijala tijekom prvog (ne nultog!) i drugog dana pokrivena je sredina festivala i svojevrsni vrhunac euforije koja isti prati. Trofej "naj nastup prvog dana" odnio je pobjednički duo
Snoop Dogg/Blink 182. Američki kralj trave odvalio je sporednu pozornicu "Green Stage" u otprilike isto vrijeme dok su slavni Blink 182 stolovali na glavnoj, odnosno "Space Stage" bini. Bilo bi greška ne spomenuti i hitoidni Imagine Dragons, ali njihova energija se nije ni izbliza mogla usporediti sa spomenutim dvojcem.
Frequency Festival | Foto: René Huemer
Secirajući spomenute nastupe, bilo bi skromno reći da publika ispred
Snoop Dogga nije bila u potpunosti
ušlagirana, budući da se količina dima uslijed konzumacije zelenih preparata mogla rezati i nožem. Dakako, slavni reper je navedeno svesrdno potpomognuo osobnom konzumacijom na samoj pozornici, no to ga nije omelo u nakani da nastup odradi gotovo savršeno. Dapače, svojom prezentacijom koju je pratio ostatak benda napravio je
ponajbolju atmosferu na cijelom festivalu, predstavio odličan miks pjesama i zacementirao svoj nedodirljiv status kod publike. S druge strane
Blink 182, bend mladosti mnogih posjetitelja, nakon nekoliko godina apstinencije (2005. - 2009.) ukazao je na svoju odličnu formu te baš kao i njihov prethodnik na sporednoj pozornici doveo publiku do
transa. Album u nastajanju sigurno će rezultirati novom turnejom, tako da preporuka za ove dečke definitivno stoji. S ovom rečenicom bi otprilike i stali s hvalospjevima.
Nakon prošlogodišnje nastupa na Volt festivalu te lipanjskog samostalnog koncerta u Zagrebu, po treći puta u vrlo kratkom vremenu odgledali smo američki QOTSA, iliti -
Queens Of The Stone Age. Bio je to uvjerljivo najbolji nastup od sva tri i to ponajprije zahvaljujući odličnom i moćnom razglasu te velikoj pozornici. Usprkos navednom, glavna boljka ovog sastava ponovno je ostala
šablonizirana špranca nastupa, nedostatak energičnost i spontanosti, a prije svega egomanijakalni pristup Josha Hommea. Da je QOTSA postao one man bend, svima je već odavno jasno, no isticanje samog sebe u svakom mogućem trenutku i neumjesno
pumpanje vlastitog ega prevršilo je svaku moguću mjeru dobrog ukusa. Usprkos tome, svrika je odrađena vrlo korektno, ali nažalost opet potpuno bezlično.
Dan drugi
Drugi dan nije nudio toliko headlinerskih nastupa, ali princ dubstepa
Skrillex i britanska princeza
Lily Allen svakako su opravdali svoj renome. Dok Lily Alen možemo po korektnosti nastupa strpati u isti koš s Imagine Dragons dan ranije, pravu festivalsku poslasticu očekivano je prezentirao Skrillex. Najefektniji light show cijelog festivala osigurao je svim zainteresiranim stranama dobivanje
epilepsije, a audio napad priuštio potpuni
raspad bubnjića uz već standardno mahnito divljanje svih prisutnih.
Snoop Dogg na Frequencyju | Foto: Srečko Zajec / CroModa
Za razliku od relativno velikog broja statista i umišljenih DJ veličina, ovaj mladić u svaki nastup ulaže znatne napore u svrhu animiranja publike pa ne čudi što mu to u konačnici donosi ekstra bodove kod širog spektra fanova, a samim time svrstava u
TOP 10 najplaćenijih DJ-a svijeta. Jedini minus bi se eventualno mogao pripisati činjenici da gaža na Frequencyju nije realizirana u sklopu "Mothership" turneje koja s produkcijske strane izgleda zadivljujuće i iznimno bombastično.
Frequencyjem zapravo završava glavni dio regionalnog festivalskog perioda i isti nas uvodi u lagani početak nove klupske koncertne sezone. Što se Hrvatske tiče, ljeto je zatvorila nekolicina manjih festivala na moru (Sonus, Dimensions, Outlook), a ne treba zaboraviti ni varaždinski Špancirfest. Ususret nove zagrebačke koncertne sezone (u kojoj s nestrpljenjem očekujemo furiozni
Combichrist), odjavljujemo se do daljnjega.