I dok su Klimtovi raskošni portreti gospođa iz visokog društva gotovo potpuno skrivali individualnost prikaznih žena, Schiele i Kokoschka ovu su dekorativnu formulu preokrenuli tako što su svoje modele slikali u praznom prostoru, čime su postigli konfrontaciju s egzistencijalnim strahovima prikazanih žena.
Motiv majke s djetetom jedna je od najstarijih tema zapadne religiozne umjetnosti. Opća kategorizacija žena pri tom se dijeli na pobožnu madonu ili pohotnu kurvu. Klim i Schiele ovu su dihotomiju razdrmali tako što su u svojim radovima prikazivali nage trudnice i majke, čime su stvorili jasnu poveznicu između majčinstva i ženske seksualnosti.
Iz djela svih triju umjetnika razvidno je da su vjerovali u romantičnu ljubavi. No dok je Klimt u svojim prikazima ljubavnih parova sadržaj dizao na alegorijsku razinu, dvojica su ekspresionista svoja osobna iskustva utkala u rad.
Kada je riječ o aktovima, Klimtovi aktovi odišu zavodljivom ljepotom, ali prikazane žene pri tom djeluju pasivno, dok su aktovi dvojice njegovih kolega oštriji, a žene su svjesnije svoje tjelesnosti.
Ipak, iako su sva trojica austrijskih umjetnika prepoznali žensku seksualnu autonomiju u do tad neviđenoj mjeri, njihovi aktovi prikrivaju podsvjesne muške strahove te stoga ne bi bilo primjerene i jednog od njih nazvati feministom.