Kolektiv WHW u bečkom Kunsthalleu otvara svoju prvu izložbu

Piše: CroModa, Zagreb
Objavljeno 05.03.2020.

0

Tim Etchells, Mirror Pieces, 2014. Foto: Tim Etchells, Benjamin Boar

Tim Etchells, Mirror Pieces, 2014. Foto: Tim Etchells, Benjamin Boar

Naziv izložbe …o kruhu, vinu, autima, sigurnosti i miru citira libanonskog autora Bilala Khbeiza (Globalization and the Manufacture of Transient Events)

U nedjelju, 8. ožujka, na Međunarodni dan žena, kustoski kolektiv WHW u Kunsthalle Wien otvara svoju prvu izložbu …o kruhu, vinu, autima, sigurnosti i miru uz nastup umjetnika Tima Etchellsa, Marlene Streeruwitz i Wiener Grippe / KW77 te Hora 29. Novembar.

Članice WHW-a imenovane su direktoricama jedne od najvažnijih bečkih institucija za suvremenu umjetnost u ožujku 2019. godine, izabrane su između 80 kandidata, a ovo je prvi put da Kunsthalle Wien vodi kolektiv. U izložbenim prostorima Kunsthalle Wien, na Karlsplatzu i u Museumsquartieru, predstavit će se radovi četrdesetak umjetnika, umjetnica i umjetničkih kolektiva te će se odvijati različiti programi s kojima se započelo u pripremnom razdoblju izložbe.

Naziv izložbe …o kruhu, vinu, autima, sigurnosti i miru citira libanonskog autora Bilala Khbeiza (Globalization and the Manufacture of Transient Events) koji piše po čemu se sve razlikuju snovi ljudi s globalnog juga i onih sa zapada. Prema Khbeizu sam popis tih stvari – kruh, vino, auti, sigurnost i mir – definirao je ideju „dobrog života“, nedokučivog u velikom dijelu svijeta. Gotovo dva desetljeća kasnije, ove osnovne stvari sve više počinju izmicati i ljudima u dijelovima svijeta gdje su se one nekad podrazumijevale. Klimatske promjene dovode u pitanje nastavak života na zemlji, ekološka katastrofa se ubrzava, povjerenje u dobronamjernost kapitalizma izgubljeno je nakon sloma 2008. Ipak, izložba nije priznavanje poraza niti mračna kritika svega onoga što u svijetu ne valja, već naprotiv, umjetnici i umjetnička djela zastupljeni u njoj nastoje iznova promišljati „dobar život“ kao kolektivno i individualno iskustvo, naglašavaju kustosice WHW-a.

Milica Tomić, On Love Afterwards, action, Siječanj 2020. Foto: Srđan Veljović

Milica Tomić, On Love Afterwards, action, Siječanj 2020. Foto: Srđan Veljović

Izložba postavlja umjetničku subjektivnost kao mjesto s kojeg se može zamisliti napuštanje fatalne dijalektike modernog kapitalizma i misliti izvan nje. Već postoji mnogo moralnih, ekoloških i znanstvenih argumenata kako poštenije organizirati naše ekonomije i oni postaju sve više izvedivi. Odrast, kao jedan od primjera, nije samo načelo koje se zalaže za ekološki održivu svjetsku ekonomiju utemeljenu na ljudskim potrebama. On traži i opipljive načine kako slaviti bogatstvo našeg planeta i svih oblika života na njemu.

Giorgi Gago Gagoshidze, Hito Steyerl, Miloš Trakilović, Mission Accomplished, Belanciege, 2019

Giorgi Gago Gagoshidze, Hito Steyerl, Miloš Trakilović, Mission Accomplished, Belanciege, 2019

Izložba …o kruhu, vinu, automobilima, sigurnosti i miru otvara se 8. ožujka na Međunarodni dan žena kako bi naglasila svoju feminističku perspektivu. U srcu njezine vizije nalaze se društvena i ekološka reprodukcija te ozbiljno uzima u obzir načine na koji je rad služenja drugima rodno i rasno oblikovan. Izložba slavi održivost i napredak ljudskog života kao i života drugih vrsta koje dijele svijet s nama. Ona predlaže manje napornu i ugodniju svakodnevicu s obiljem komunalnog luksuza i kolektivnog odmora, gdje „dobar život“ podržava ekologiju i usmjeren je na boljitak svih. Izložba je otvorena do 8. svibnja 2020.


VIŠE O TEMAMAizložbe u BečuKunsthalle WienBilal KhbeizTim EtchellsMarlene StreeruwitzWiener Grippe




Povezano