Pogledali smo dva vrhunska koncerta kreme domaće glazbene scene, legendarne Josipe Lisac i uvijek zanimljivog i intrigantnog dvojca Nipplepeople
Prosinac u glavnom gradu svih Hrvata nije nužno obilježen samim Adventom već i nizom drugih raznolikih manifestacija, u prvom redu, pogađate - koncerata. U tom pogledu imamo doslovce pregršt događanja, ali gotovo svake zime neki od domaćih izvođača održe sad već pa gotovo tradicionalne nastupe. Tu se posebice izdvajaju Urban&4, zatim Josipa Lisac, slovenski Laibach, ali i mnogi drugi. Kako smo prošlu zimu bili posvjedočili performansu Milana Frasa i njegovom performansu s mačetama u punoj Tvornici kulture, ovaj prosinac je odluka pala na ipak nešto “društveno prihvatljiviji” izbor. Iako po mnogima vanserijski umjetnik, Urbana sam namjerno preskočio tako da je prosinačke hladne dane u mojem kalendaru obilježio hit dvojac Nipplepeople i domaća diva Josipa Lisac.
Tradicionalan zimski “Pozitivan koncert” kroz glazbu već preko jednog desetljeća širi svijest o zaštiti protiv spolno prenosivih bolesti i upravo je nedavno održano izdanje imalo možda i najjaču postavu u povijesti ovog festivala. Većinu domaćih imena sam ove godine spletom okolnosti zaobišao, međutim headlinere prvog dana (engleski Editors) i domaći Nipplepeople sam s znatiželjom pogledao.
Josipa Lisac | Foto: Srečko Zajec, CroModa
Kako sami naslov sugerira, pažnju bih svakako skrenuo na potonji electro dvojac. Od njihovog rasprodanog koncerta iz veljače popraćenog nevjerojatnim hypeom, preko proljetnog Zagreb Beer Festa i do ovog najvećeg na Pozitivnom koncertu, definitivno se može reći da je 2018. bila godina Nipplepeoplea. Iako su dotični u zadnje vrijeme odradili na desetke nastupa, osobno mi je dosta interesantno remizirati njihov rad kroz vremensku razdiobu kakvu sam gore spomenuo - početak, sredina i kraj godine. Dojma sam da je duo u godinu dana svoju izvedbu podigao za nekoliko koplja, srdačno se osokolio i bez ikakve dileme počeo kontrolirati publiku na način kako to rade daleko veći i skuplji bendovi sa zapada. U tom pogledu Nipplepeople dolaze do raskrižja karijere gdje bi određenim pametnim investicijama trebali podignuti produkcijski segment nastupa uživo i polagano se početi kretati stopama jednog francuskog Justicea i inih autora. Za tako nešto potencijala nedvojbeno imaju.
S druge strane netko tko apsolutno nema potrebu za nikakvim dokazivanjem jest diva Josipa Lisac. Pasionirana igračica golfa je dolaskom hladnijeg razdoblja svoje golf palice pospremila na tavan i odradila još jedan tradicionalni prosinački koncert posvećen svojem preminulom ljubavniku Karlu Metikoši. Lauba, privatni muzej lociran u srcu Zagreba, poslužila je kao mjesto ovog rasprodanog okupljanja na kojem je dio smještajnih kapaciteta bio sjedećeg, a dio stajaćeg tipa. Bez obzira što se radilo o sad već tradicionalnom događaju, on je bio specifičan po tome da je poslužio i za promociju novoizdanog josipinog albuma, svojevrsne live snimke napravljene tijekom šestosatne seanse u novom studiju Croatia Recordsa.
Radi se o uratku koji predstavlja fenomenalni presjek karijere Josipe Lisac, a snimljen je u vrhunskom tehničkom okruženju i popraćen 4K video dokumentarcem. Kako i na snimci, tako su i na koncertu Josipu popratili velemajstori glazbenih instrumenata, njezin bend u sastavu Toni Starešinić, Borna Šercar, Davor Črnigoj i Josip Grah. Bio je to nedvojbeno jedan od “klasnijih” zagrebačkih performansa u prosincu, a iako je sami događaj imao manjih minuseva (povremena mikrofonija, žamor publike u stražnjem dijelu dvorane), jazz večer Josipe Lisac je bila melem za dušu i tijelo. Preporuku za odlazak na josipin koncert u jedan Lisinski pišem velikim štampanim slovima, pogotovo ako će je i dalje pratiti identična postava vanserijskih glazbenika!