Riječ je o skrivenom dragulju jugoslavenske kinematografije 1960-ih, koji svojom kritikom konformizma i malograđanštine podsjeća na radove Henri-Georgesa Clouzota. Film se prikazuje s odlično očuvane 35mm kopije u suradnji s Hrvatskom kinotekom Hrvatskog državnog arhiva, a ulaz na film je besplatan.
Četvrtak je rezerviran za još jednu priču o dvojništvu: Gospodina Kleina Josepha Loseya, u kojoj Alain Delon glumi amoralnog trgovca umjetnina kojeg nacističke vlasti zamijene za Židova istoga imena. Riječ je o vizualno fascinantnom ostvarenju kafkijanske atmosfere, koje sugestivno dočarava apsurdnu i košmarnu atmosferu moralnog relativizma u vrijeme nacističke okupacije i progona Židova. Sličnim temama, ali u sasvim drugačijem ključu bavi se …I peti jahač je strah, klasik češkog modernizma u režiji Zbyněka Brynycha, o židovskom liječniku koji odluči pomoći teško ranjenom političkom bjeguncu. Brynychev film hvaljen je zbog ekspresionističke atmosfere i tjeskobnog ugođaja okupiranog grada, a drži se i za jedan od najoriginalnijih i vizualno najupečatljivijih filmova na temu holokausta.
Tjedan zaključuje Tuga i milost, jedno od kapitalnih djela svjetskog dokumentarizma. Priča je to o stanovnicima francuskog gradića Clermont-Ferranda za vrijeme nacističke okupacije sastavljena od kombinacije intervjua i arhivskih snimaka, kojima je Marcel Ophuls pružio detaljnu i bolno autentičnu fresku svakodnevnog života u izvanrednim okolnostima. Film je doveo u pitanje brojne nacionalne mitove, zbog čega je na deset godina bio zabranjen za prikazivanje na francuskoj televiziji, a bio je nominiran i za Oscara.
Kultni petak: Trnci & žmarci
Za listopadsko izdanje Kultnog petka, programa namijenog filmofilima čiji ukus naginje egzotičnom, provokativnom i rubnom filmskom izrazu, na platno Kinoteke dolazi Zvijer Waleriana Borowczyka, priča o bogatoj nasljednici koja večer uoči svog ugovorenog vjenčanja usni jedan od najbizranijih snova u povijesti filma. Maestralno kombinirajući crni humor, fantaziju, gotičku melodramu i stravu, Borowczyk je snimio vrhunski primjer transgresivne erotike 1970-ih: čembalom uglazbljeni seksualni košmar i nadrealističku komediju manira, koja se ne obazire ni na žanrovske odrednice niti na dobar ukus.