Sporni editorijal talijanskog Voguea | Foto: Steven Meisel
Editorijal s fotografskim potpisom Stevena Meisela brutalan je u svakom pogledu, no - sadrži li elemente rasizma?
O rasizmu u modnoj industriji pisali smo u nekoliko navrata, ali ipak nismo došli do nekog senzacionalnog zaključka. Ukratko, koliko god to grubo zvučalo - moda voli novac, a novac je uglavnom u rukama bijelih
Ovaj editorijal u najmanju ruku jeste neukusan i nepromišljen
ljudi. I to je suština svojevrsnog manjka tamnoputih modela na modnoj pisti i manje-više svih drugih priča koje mogu mirisati neku vrstu rasne diskriminacije. Tome u prilog ide i iznenadna popularizacija modela iz Azije. Razlog je, pogađate, gospodarski procvat Istoka.
Ovih dana priče o rasizmu potaknute su kontroverznim editorijalom talijanskog
Voguea, koji je, da slučaj bude zanimljiviji, odranije poznat po afirmaciji tamnoputih modela (još uvijek pamtimo odlično specijalno 'crno' izdanje ovog časopisa). Pažnju je privukao editorijal
"Haute Mess" s fotografskim potpisom Vogueovog inventara -
Stevena Meisela.
Haute Mess
Opaka serija fotografija, u kojoj se pojavljuje i lice s naslovnice novog Voguea
France Sozzani -
Joan Smalls, donosi neke vratolomne modne kombinacije i furke iz geta, a neki su ocijenili da definitivno sadrži naznake rasističkih stereotipa.
Editorijal talijanskog Voguea
"Recimo da vjerujem da talijanski Vogue nije htio svjesno nikoga uvrijediti, ali budimo na trenutak realni: Koliko bjelkinja znate koje se odijevaju ovako? Točan odgovor! Rasizam možda jeste preteška riječ, ali ovaj editorijal u najmanju ruku jeste neukusan i nepromišljen. Moda počiva na kreativnosti, izražajnosti i pomjeranju granica, a Steven Meisel i Vogue su ovaj put promašili svaki od tih ciljeva", piše između ostalog internetska stranica
VIBEVixen.
Foto: Steven Meisel