„Kaj si ta mala misli da je ko ona Hepburn? Ko neka zvijezda ? Obukla se kao da šeće po crvenom tepihu, a ne po ulici“, osluškujem komentar nekog slučajnog tipa u srednjim godinama koji je sjedio do mene na jutarnjoj kavi u centru grada. Izjava mu je išla u smjeru komentiranja izgleda jedne djevojke adolescentske dobi koja je, prilično stilizirana i modno osviještena, izašla iz stana kako bi malo prošpancirala gradom. Ničim izazvan, tip je ispaljivao komentare, evidentno
Upravo zato, potaknut aludiranjem na Audrey Hepburn, odlučih malo osvježiti sjećanje na tu glumicu i ikonu.
„Gospođica Holly Golightly“ njena je najvažnija uloga, koja ju je plasirala u zvjezdano nebo Hollywooda, te afirmirala njen status modne ikone za sva vremena. Suradnja modne kuće Givenchy s filmom Doručak kod Tiffanyja je jedna od najjačih suradnji modne industrije sa sedmom umjetnošću općenito. Audrey Hepburn postala je ikona kakvu danas teško nalazimo u filmskom, ili bilo kakvom drugom umjetničkom svijetu. Njezina je jednostavna klasična ljepota i elegancija, naglašena velikim glumačkim talentom, osvojila Hollywood i svijet te ostavila naslijeđe koje će vječno inspirirati mlade nadolazeće glumačke snage. No, ne samo njih, nego i sve one koje je očarala svojom lakoćom ophođenja modom i ljepotom. Miss Hepburn je bila idealan spoj talenta i ljepote - snažan, jasan, prepoznatljiv karakter zarobljen u krhkom tijelu talentirane glumice i ljubimice modnog svijeta. Taj isti modni svijet danas baštini sve one standarde koje je postavila, čineći ih dinamičnim kao da su nastali nedavno, a ne prije 50 godina...
Krhkost žene, jedna od njenih karakteristika, ima granicu koja se ne bi smjela prelaziti ukoliko ozbiljno promišljamo o zdravlju i probitku mladih ljudi koji se bave modom ili bilo kojom drugom umjetnošću. Krhkost i mršavost nisu bezgranične kategorije koje treba iskušavati i time stvarati mlade i nesigurne, anoreksične ljude koji gube smisao življenja i na koncu, ako se ne izliječe, umiru. Ljubav prema životu trebala bi biti najvažnija.
Ljubav prema životu nije očito jedina istina koja se zahtijeva u modernom svijetu. Gospodin s početka ove priče, koji je nepotrebno i zločesto komentirao djevojku koja me podsjetila na slavnu glumicu, očito favorizira neke druge istine koje mene ne zanimaju. Gdje je naša inačica Audrey? Nažalost, takve zasada nema. U Hrvatskoj je puno važnije biti nadobudna manekenka/buduća voditeljica koja prije ili kasnije završi s nekim priglupim tipom koji jedino zna gurati loptu naprijed i/ili nazad (to je isto diskutabilno!). Ako ne završi s takvim, onda joj sudbina namijeni nekog sumnjivog morona kojem, vozeći pijana i ušlagirana, razbije Mercedes vrijedan previše novaca kojeg ne mogu ni zamisliti na jednoj hrpi. I to sve samo kako bi dobili još nekoliko minuta u Red Carpetu. Ah, život bi stao kada se ne bih imao kome smijati.