Bullet For My Valentine po prvi puta u Zagrebu
Tako su ovo proljeće na red došle zemlje poput Slovenije, Srbije, Grčke, Rumunjske, Bugarske, i pogađate - Hrvatske. Očekivano, niža cijena karte i niži ekonomski standard uvjetovali su atraktivnost nastupa koji su redom bili intimniji, ali bez onog „wow“ produkcijskog efekta kao što je to slučaj bio u bečkom Gasometru. S druge strane beskompromisna svirka, profesionalnost i usviranost nešto su s čim se ovaj bend može pohvaliti u svakom trenutku i nastup u domaćem klubu Boogaloo definitvino je bio bang for the buck.
Bez obzira što se radi o bendu modernog zvuka i neupitne popularnost, domaća publika nikako da shvati opće postulate glazbene industrije - barem sudeći po komentarima na društvenim mrežama nakon koncerta. Umjesto zahvalnosti da napokon imamo sreće gledati bend koji ne dolazi u Hrvatsku s deset godina zakašnjenja, značajan broj „fanova“ je nastup obasuo drvljem i kamenjem, pritom koristeći tradicionalno probrani vokabular (primarno na konto trajanja svirke, tobožnjoj nekomunikativnosti benda, itd.). Bilo kako bilo, dok nekima neće postati jasnije da većina glazbenika svirke odrađuje za kruh naš svagdašnji, dotle neće shvatiti da cijena koštanja domaće ulaznice u visini od dva-tri bečka kebaba garantira točno onoliko koliko je to svakom profesionalnom sastavu ekonomski oportuno. Za sve ostalo tu je Beč i ostatak zapadne Europe.
Kultni industrial velikani The Young Gods nakon niza godina ponovno u Hrvatskoj (i Sloveniji)
Iako nikada nisu dosegli zvjezdani status poput Nine Inch Nailsa, o svemu možda dovoljno govori činjenica da ih je potpisnik ovih redaka odlučio gledati i u zagrebačkoj Močvari te isto tako dan kasnije u poznatoj ljubljanskoj Kino Šiški. Da isti taj autor ovog teksta pati na velebne produkcije i sjaj showbiza općenito nije nikakva tajna no mračan i hladan underground nastup ovih mahera definitivno je ostavio sjajan završni dojam (uz savršen omjer izvedenih novih i starih stvari). Minimalistički pristup, ali efektivan scenski nastup uz prateće projekcije i kreativan light show daje ovom ambijentalnom nastupu ocjenu 9/10.
Nordijska folk institucija Wardruna pokorila Lisinski
Black metal kao najvažniji norveški kulturološki izvozni proizvod (analogija s engleskim jezikom i pop kulturom je posve legitimna) tako u glazbenom smislu nemam apsolutno nikakve veze s poznatom Wardrunom, osim po već spomenutom u prvom odlomku - proaktivnom pristupu u promociji vlastite (skandinavske) kulture. U tom smislu Wardruna već neko vrijeme suvereno kroči zapadnjačkom showbiz industrijom baš kao i ključna figura benda Einar Selvik. Njegov rad na zapadaju postaje sve zamjećeniji, pri čemu je upravo komponiranje glazbe za poznati serijal „Vikinzi“ kruna njegovog dosadašnjeg rada
Nastup u Lisinskom nipošto nije usporediv sa sličnim nastupim za metalce umivenih lica (čitaj Apocalyptica), mada bi se u tom pogledu o kulturi publike definitivno dalo raspravljati. Kako god, Wardruna je upečatljivim nastupom pošteno razdrmala dvoranu i stvorila velebnu atmosferu koja je zaista zazivala duh nekih starih prošlih vremena. Koliko god to možda klišeizirano i patetično zvučalo ovako napisano (tim više što se i komentari ostalih gledatelja referiraju na sličnu atmosferu) bend je scenskim nastupom, instrumentalnom pratnjom, a ponajprije SJAJNOM vokalnom izvedbom uistinu pogodio ravno u žicu. Poprilično sam siguran da bi sličnih dojmova ostali i tipični posjetitelji Lisinskog da su imali prilike pogledati ovaj nedjeljni koncert. Ne bih se čudio njihovom ponovnom dolasku u Zagreb, posebice zbog činjenice da se koncert rasprodao u svega nekoliko dana.
Japanski post rock velikani MONO zaključili travanj
Potpisnik ovih redaka imao je priliku već dva puta posjetiti Japan (klik ovdje i ovdje) pa shodno tome razumijevanje mentaliteta i modus operandija članova benda dobiva jedan drugi smisao kad barem okvirno upoznate japansku kulturu. Bez ikakve vokalne podrške, izrazito dinamični i nepredvidivi nastup koji se kreće od jednog ekstrema do drugog zapravo savršeno oslikava ono što je Japancima očito ukodirano u genetski kod. I iz tog razloga Mono zapravo niti ne možete uspoređivati s drugim izvođačima iz post rock, avantgardnog ili bilo kakvog drugog miljea.
Ako ste skloni depresiji ova glazba vjerojatno i nije ponajbolji izbor za vas. S druge strane upravo jedna melankonična nota daje japanskim majstorima štih kakav mnogi pokušavaju ukomponirati u svoje stvaralaštvo, ali najčešće završavaju neuspjelim kopiranjem uspješnijih od sebe - i to prvenstveno kopiranjem onih koji su, kako bi narod kolokvijalno rekao, dovoljno "zabrijali". Ovi Japanci su eklatantan primjer onih koji trendove niti ne slijede niti ih postavljaju - već putuju svojim nekim stazama koje većina tek valja utabati. Ako niste imali prilike prisustvovati ovom ritualu (pri čemu valja spomenuti i odlične predgrupe Jo Quail i Arabrot), svakako vam može biti žao jer ovakvi koncertni underground dragulji teško da mogu biti nadmašeni.