Turneja je nastavak jedinstvene turneje iz 2023. na kojoj je Tiersen putovao na jedrilici iz svog doma na otoku Ushantu u Bretanji preko Irske, na Farske otoke, u Škotsku, Liverpool i Wales. Turneja je bila strukturirana tako da omogući različitim zajednicama da pozovu umjetnika na nastup, što je rezultiralo nezaboravnim koncertima u pubovima, crkvama, pod šatorom, u trgovinama ploča, eko selu, bivšem konzulatu i društvenim centrima.
Turneja kopnom u 2024. uslijedit će nakon izdavanja albuma Kerber Complete, box seta koji objedinjuje četiri vrlo različite verzije njegovog albuma Kerber iz 2021., koji je sada dostupan na CD-u i digitalno putem izdavačke kuće Mute. Kerber Complete uključuje album Kerber, ali i album 11 5 18 2 5 18 iz 2022., nove klavirske snimke Kerbera te album remiksa i prerada Tiersenovih skladbi koje su snimili Terence Fixmer, Beatrice Dillon i Laurel Halo, kao i Tiersenove remikse skladbi benda NEU!, Keeley Forsyth, Michaela Pricea i Simona Fisher Turnera i Edmunda de Waala. Koristeći samplove kao izvor, Tiersen je ponovno “resemplirao”, reprogramirao i rekomponirao postojeći zvuk kako bi stvorio potpuno nove pjesme, neprepoznatljive i dekontekstualizirane u odnosu na izvorne verzije.
Yann Tiersen, rođeni Bretonac, glazbom se bavi veći dio svog života. Klavir je počeo učiti u dobi od četiri godine, violinu u dobi od šest godina, a klasičnu izobrazbu je stekao na glazbenim akademijama u Rennesu, Nantesu i Boulogneu. Zatim, u dobi od 13 godina, odlučio je promijeniti svoju sudbinu, razbio je svoju violinu na komade, kupio gitaru i osnovao rock bend.
Odrastanje u Rennesu dalo je Tiersenu savršeno glazbeno obrazovanje u obliku godišnjeg gradskog festivala Transmusicales, gledajući izvođače kao što su Nirvana, Einstürzende Neubaten, Nick Cave and The Bad Seeds, The Cramps, Television i Suicide. Kad se njegov bend raspao nekoliko godina kasnije, umjesto da traži nove glazbenike, kupio je jeftini miks pult, počeo snimati solo glazbu sa sintesajzerom, semplerom i ritam mašinom, proučavajući groove starih ploča u potrazi za loopovima i orkestralnim žicama koje može “opljačkati”.
Do kraja ljeta 1993. Tiersen je snimio preko 40 pjesama, koje će činiti većinu njegova prva dva albuma. La Valse Des Monstres iz 1995., inspiriran Tod Browningom i Yukijom Mishimem, šest mjeseci kasnije uslijedio je Rue Des Cascades, zbirka kratkih djela snimljenih dječjim klavirom, čembalom, violinom, harmonikom i mandolinom. Šest godina kasnije, ploča će naići na mnogo veću publiku kada će nekoliko pjesama, zajedno s glazbom s Tiersonovog albuma Le Pharea, biti korišteno na soundtracku za film Jean-Pierrea Jeuneta Amelie (2001.).
Tiersenov komercijalni proboj ipak je došao ranije, i to njegovim vlastitim naporima. Le Phare (The Light House) iz 1998. snimljen je u osami na otoku Ushant, gdje je Tiersen proveo dva mjeseca živeći u unajmljenoj kući. Noću je promatrao Creach’h, najmoćniji svjetionik u Europi, dok je osvjetljavao okolni krajolik. Le Phare se prodao u više od 160 tisuća primjeraka, potvrđujući Tiersenov status jednog od originalnijih umjetnika svoje generacije, i s njim je započeo niz uspješnih albuma poput L'Absente iz 2001. (s grupom Synaxis, Lisom Germano i Neilom Hannonom) i Les Retrouvailles iz 2005. (s Stuartom Staplesom iz Tindersticksa, Jane Birkin i Elizabeth Fraser iz Cocteau Twinsa). Tiersen je napisao i glazbu za tragikomediju Good Bye Lenin! Wolfganga Beckera i dokumentarac Tabarly, a u svojim solo albumima sve je više eksperimentirao s elektroničkim zvukovima.
Yann Tiersen - Porz Goret
Sa svakim novim albumom Yan Tiersen putovao je “stalno naprijed-natrag od akustičnog preko elektroničkog preko električnog do digitalnog, natrag do analognog. Zatim sve natrag drugim putem.”, a sada će na njemu svojstven i originalan način doputovati i na svoj koncert u zagrebačkoj Tvornici kulture 5. ožujka.
Ulaznice su u prodaji putem Eventim online sistema i na fizičkim prodajnim mjestima Eventima od srijede, 15. studenoga u 10 sati.