Monster Magnet u Zagrebu | Foto: Srečko Zajec, CroModa
Pustinjski rock i nježni indie pop obilježili su koncertni početak veljače 2019. u Zagrebu, gledali smo Monster Magnet i Toma Odella, evo što nam se svidjelo
Tradicionalno koncertno sušni siječanj više gotovo nikoga ne iznenađuje - radi se o dobrom starom uvriježenom pravilu koje se ponavlja svake godine. Prosinački razvrat u svačijem novačniku ostavi traga pa nije ni čudo da domaći promotori uobičajeno izbjegavaju bilo kakve “jače” nastupe u milom nam glavnom gradu Republike Hrvatske (izuzev pokojeg izuzetka, npr. Festival “Drito iz Tvornice”). S druge strane, aktualna veljača je krcata najrazličitijim mogućim partijima i koncertima koji sežu od najemotivnijeg inde popa pa sve do nabrijanog gangsta rapa.
Upravo minulu prvu trećinu veljače obilježila su takva dva dijametralno različita koncerta i to starih američkih rock legendi
Monster Magnet te indie pop emotivca
Toma Odella - oba nastupa režirana od strane LAA ekipe u renoviranoj zagrebačkoj Tvornici.
Monster Magnet i Tom Odell ne predstavljaju samo žanrovske antipode već i savršenu presliku kretanja u glazbenoj industriji. Ekipa iz New Jerseya u tom pogledu je pružila i više no solidnu porciju pustinjskog psihodeličnog rocka pri čemu je većina prisutne publike zasigurno dobila value for money. Međutim, kad smo kod spomenutih antipoda, Monster Magnet su davnih dana proživjeli vrhunac svoje karijere, a u čemu upravo danas uživa gospodin Odell. Legendarni album “Powertrip” još uvijek zvuči odlično no Dave Wyndorf i ekipa vjerojatno neće više nikada doživjeti zvjezdane trenutke kakve su proživljavali na prijelazu iz 20. u 21. stoljeće dok su na turnejama u stopu pratili najvećeg “antikrista” američkog naroda - nečastivog Marilyna Mansona. Gotovo dvadeset godina poslije i nakon brojnih posjeta rehabilitacijskim ustanovama, Monster Magnet i dalje mogu skupiti solidnih šestotinjak duša na jednom mjestu (što nikako nije zanemariv bro)j no takve okvire njihovi aktualni dosezi uglavnom ne prelaze, a vjerojatno i neće.
Tom Odell
S druge strane, Tom Odell je apsolutni vladar pozornice - barem među nježnijim spolom i diktat glazbene industrije je u tom aspektu za jedan Monster Magnet neumoljiv. Britanac Odell je u totalnom naletu snage, glazbene ljestvice ga apsolutno vole, a prema svemu sudeći hrvatske tinejdžerice - još više. Iako rođen 1990. godine, dečko s otoka drži publiku u deliriju i vrištanje nježnijeg spola u rasprodanoj Tvornici jamči da će nad Tomicom sunce sjati još dulje vrijeme i u njegov novčanik sliti solidne količine britanskih funti.
Kako bilo, domaće glazbeno tržište ponekad ipak zna pozitivno iznenaditi i iako u mom slučaju odlazak na koncert gospodina Odella podrazumijeva značajan izlazak iz vlastite zone komfora, pohvalno je da ipak postoje pojedini izvođači koji mogu rasprodati neki veći koncertni prostor u Hrvata. Posebice ako u obzir uzmemo snagu (čitaj: slabost) domaće glazbene industrije i platežne u cjelini.
S nestrpljenjem očekujemo što nam donosi nadolazeće proljeće.