Zašto je Max Mara tako uspješna

Piše: CroModa.com
Objavljeno 26.11.2009.

0

Karl Lagerfeld, Jean-Charles de Castelbajac, Dolce i Gabbana, Narciso Rodriguez i Franco Moschino su neka od najvećih imena svjetske mode. Znate li što spaja? Svi su oni nekada radili za Max Maru!

Max Mara

Max Mara

Kreativna direktorica Max Mare već 45 godina (!) je genijalna Laura Lusuardi, a na vrhu poslovnog carstva nalazi se Luigi Maramotti, sin pokojnog Achillea Maramottija, osnivača Max Mare. Luigi je jučer dao intervju britanskom Timesu u kojem, između ostalog, pokušava odgovoriti i na pitanje “Zašto je Max Mara tako uspješna”.

Kada se govori o talijanskoj modi, obično su prve asocijacije Prada, Gucci ili Armani. Rijetko će se tko odmah u startu sjetiti Max Mare, jedne od najmoćnijih modnih kompanija iz susjedne Italije. Brand iz Reggio Emilije svoju odjeću i modne dodatke prodaje u preko 2000 dućana u 90 zemalja širom svijeta, a godišnje ‘okrene’ više od milijardu eura!

Luigi Maramotti (Foto: Icityu.com)

Luigi Maramotti (Foto: Icityu.com)

Kreativna direktorica Max Mare već 45 godina (!) je genijalna Laura Lusuardi, a na vrhu poslovnog carstva nalazi se Luigi Maramotti, sin pokojnog Achillea Maramottija, osnivača Max Mare.

Luigi je jučer dao intervju britanskom Timesu u kojem, između ostalog, pokušava odgovoriti i na pitanje “Zašto je Max Mara tako uspješna”.

“Dobar modni dizajner mora biti obrazovan i poznavati povijest mode. On mora biti u prilici fizički dotaknuti kaput iz 1945. ili 1932. godine, ali  i pogledati magazine tog vremena kako bi shvatio proces recikliranja mode. To je najvažnija stvar – reciklirati bez direktnog kopiranja.  Mi u Max Mari uvijek inspiraciju tražimo u prošlosti, ali svaki komad odjeće mora nositi neku inovaciju. Nikako ne smije biti samo preslika”, osvrće se Luigi na fenomen modnog oživljavanja 40-ih i 50-ih godina prošlog stoljeća.

Parazitiranje na tuđim idejama

“Mi godišnje osmislimo preko dvije tisuće različitih novih modela (stilova). Problem modne industrije je što je jednostavno nemoguće zaštititi originalni dizajn na način na koji to, naprimjer, radi industrija automobila. Kreativnost košta, ali nitko vam ne može garantirati uspjeh na tržištu. Kopiranje i plagiranje su modna svakodnevica. Upravo zbog tog parazitiranja cijelo društvo postaje nekreativno“, kaže Luigi.






Povezano