Zvonimir Kosinjski: Make-up i model čine 60% dobre fotografije

Piše: Razgovarala: Marija Koprtla
Objavljeno 26.08.2010.

0

Razgovarali smo sa Zvonimirom Kosinjskim, majstorom portretne, modne i dokumentarističke fotografije

Zvonimir Kosinjski

Zvonimir Kosinjski

Razgovarali smo sa Zvonimirom Kosinjskim, majstorom dokumentarističke, portretne i modne fotografije

Profesionalni fotograf Zvonimir Kosinjski svoj je 20-godišnji mladenački hobi sigurnim koracima učinio profesionalnim putem koji traje više od pet godina. Dokumentaristička, portretna i modna fotografija najčešće su teme njegovog rada, koji smo  niz godina pratili u dnevnom listu Vjesnik, lifestyle magazinu Smart te u mnogim drugim tiskovinama i na web portalima. Dugogodišnji je član Foto kluba Zagreb, gdje je na skupnim izložbama izlagao svoje radove. 

CroModa.com: Da li se može usporediti fotografija danas i na vašim počecima?

Zvonimir Kosinjski: U osnovi, što se same fotografije tiče, gotovo ništa se nije promijenilo. Pravila u fotografiji koja su vrijedila prije 20-30-40 godina i danas vrijede. Promjene su u načinu izričaja fotografa, došle su nove generacije koje su donijele, nove i zanimljive ideje. Dolaskom digitalne tehnologije brže dolazimo do finalnog proizvoda, bolji su oštrina i čistoća fotografije, no pažnja fotografa prije pritiska okidača ostala je jednaka.

Zvonimir Kosinjski

Zvonimir Kosinjski

Popularnosti digitalne fotografije, u velikoj mjeri pridonijeli su i računalni programi za obradu, koji su donijeli novu dimenziju kreativnog otiska autora. Ukratko, ako je fotografija odlična, svejedno je da li snimljena prije 30 ili više godina ili danas.  

CroModa.com: Kako danas gledate na put fotografije i fotografa?

Zvonimir Kosinjski: Gotovo se može govoriti o jednoj posve novoj generaciji fotografa, koji se u svom fotografskom radu uopće nisu sreli sa filmom i uvjetno rečeno, arhaičnim postupcima fotografiranja i izrade fotografije.

Davne 1983. godine svoj prvi svoj crno-bijeli film izvukao sam jedne jesenje večeri u nevelikoj zamračenoj kupaonici iz Zorkija 4, i od tada se nisam odvajao od njega još nekoliko godina. Samostalno razvijanje filmova i prenošenje negativa na papir daje posebnu draž fotografiji. Fotografi su oduvijek podjednako započinjali svoj put, bez obzira na tehnologiju kojom su raspolagali.

"Očaran sam igrom svjetla i sjene"

CroModa.com: Što vas najviše  umjetnički i kreativno okupira pri stvaranju fotografije?

Zvonimir Kosinjski: Nakon nekoliko prvih godina bavljenja fotografijom, preokupacija mi je postalo traženje kontrasta, kako socio-društvenih tako i onih nastalih uvijek očaravajućom igrom svjetla i sjene. Još uvijek sam ostao vjeran tim motivima, a uspješnom fotografijom smatram onu koja može gledatelju prenijeti osjećaj fotografiranog trenutka i motive fotografa.  

CroModa.com: Fotografirali ste i za Gradsko dramsko kazališta Gavella?

Zvonimir Kosinjski: Točno, jednu kazališnu sezonu fotografirao sam za Gradsko dramsko kazalište Gavella  i bilo je to jedno sasvim novo iskustvo. Do tada sam, osim gotovo 20 godina amaterskog rada, već nekoliko godina pisao i fotografirao za dnevni list Vjesnik, portal Javno.hr, lifestyle magazin Smart, no s radom u kazalištu ništa od navedenog se nije moglo usporediti.

Trebalo mi je nešto vremena za adaptaciju, morao sam upoznati glumce i osjetiti bilo scene. Uz nekoliko ogledanih proba, fotografiranje predstava više nije bilo posao, postalo je izazov. Kao nigdje prije, bilo je nužno prenijeti osjećaj snimljenog; ako toga nije bilo, fotografija je bila neuspješna. Uvjeti za fotografiranje u kazalištu su vrlo teški, malo je svjetla, pa se nerijetko dešavalo da dobro uočen i uhvaćen trenutak na fotografiji nije mogao biti objavljen zbog loših tehničkih karakteristika fotografije. Mislim da mi je to bila jedna od najnapornijih, ali istovremeno i najljepših godina profesionalnog fotografskog rada.    

CroModa.com: U modnoj fotografiji, koja unazad nekoliko godina dominira vašim  radom,  koliko vam je bitan make-up i stajling modela kojeg fotografirate?

Zvonimir Kosinjski: U modnoj, pa tako i reklamnoj, fotografiji svaki član produkcijskog tima je vrlo bitan. Greške bilo koga odmah su vidljive, a finalni proizvod, fotografija, neće dati očekivani rezultat. Make-up i fotomodel, mogu to reći sa potpunom sigurnošću, nose oko 60% dobre fotografije.

Dobar vizažist znat će kako istaknuti ili sakriti na licu modela ono što je važno za fotografiju, ali samo vrhunski make-up dat će upravo ono što je potrebno za odličnu fotografiju. Ako još tome dodamo fotomodela koji zna što i kako napraviti i koji može surađivati s fotografom, pa stajling koji će sve to uklopiti u ideju, onda je posao fotografa lak.    

Nitko ne zaboravljala prvu ljubav, tako da i danas Zvonimir, istina daleko rjeđe nego prije, za svoju dušu 'ispuca' nekoliko  rolica crno-bijelog filma, kojeg i dalje sam razvija u zamračenoj kupaonici kao i prije gotovo 27 godina.

CroModa.com: Zvonimire, kada će izložba?

Zvonimir Kosinjski: O izložbi još ne razmišljam, mislim da mi je ostalo još dosta toga što bih volio fotografirati. Trenutno pripremam nekoliko projekata i dogovaram nekoliko snimanja. Priprema izložbe je ozbiljan posao i ne bih ga volio raditi na brzinu, tako da će izložba pričekati još neko vrijeme. 

{gallery}zp21/kosinjski{/gallery}

Sva pitanja vezana uz make-up možete poslati vizažistici Mariji Koprtli na adresu marija.koprtla@cromoda.com


Knjiga Lice u ogledalu autorice Marije Koprtle namijenjena je korisnicima dekorativne kozmetike, ženama koje žele saznati nešto više o umijeću šminkanja te osobama koje upravo šminkanje vide kao vlastiti poziv te vještinu koju žele istražiti. Lice u ogledalu svojevrsni je uvod u osnove make-upa koji će vam pomoći da u svakom trenutku zasjate istinskom ljepotom. Knjigu možete naručiti ovdje po cijeni od 240 kuna.






Povezano